Puhelin:   08 00 11 52 86Lampan Sverige | Lampan.se Lampan Norge | Lampan.no Lampan Danmark | Lampan.dk
  • Joiden Lisäksi
  • 30 Päivän Palautusoikeuden
  • Maksuttoman Toimituksen Yli Noin 100 euron

TILAUSEHDOT

Versio 2017:4 voimassa 30. kesäkuuta 2017 alkaen

 

Lataa PDF-palautuslomake
Täytä lomake, jos haluat palauttaa tuotteen.

 



VOIMASSAOLO

Lampan-tilausehdot ovat voimassa yllä ilmoitetusta päivämäärästä alkaen, ja ne korvaavat kaikki aiemmin julkaistut Lampan i Uddevalla AB:n tilausehdot (org.nro: 556686-9888).


OSTOTIEDOT

Tilauksen yhteydessä syntyy ostosopimus, kun asiakas vahvistaa ostoksensa kassalla. Automaattinen tilausvahvistus lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistuksessa on myös linkki näihin tilausehtoihin. Tilatut tuotteet pysyvät Lampanin omaisuutena, kunnes ne on maksettu kokonaan.

Asiakkaan tilaus lähetetään Uddevallassa sijaitsevasta varastostamme. Mahdolliset muutokset ja lisäykset on tehtävä, ennen kuin käsittelemme ja lähetämme asiakkaan tilauksen. Siksi on tärkeää, että mahdollisista tilauksessa huomatuista virheistä ilmoitetaan asiakaspalveluumme viipymättä, jotta tilausta voidaan muuttaa mahdollisuuksien mukaan.

Ilmeisten virheiden osalta (esim. väärä hinta, painovirhe jne.) pidätämme oikeuden korjata virheet jälkikäteen. Jos asiakas ei ole tyytyväinen korjaukseemme, asiakkaalla on tietenkin oikeus perua tilauksensa. Jos Lampan saa tietoonsa jälkikäteen, että tilattuja tuotteita ei voida toimittaa meistä riippumattomasta syystä (esim. kuljetuksen aikana kadonnut lähetys), Lampanilla on oikeus peruuttaa tilaus. Lampan ilmoittaa asiasta asiakkaalle viipymättä ja palauttaa mahdollisesti suoritetut maksut.



TUOTEOHJEET

Yleistä tietoa tuotteista annetaan Lampan-verkkosivuston yksittäisillä tuotesivuilla. Tuotteiden mukana toimitetaan käyttöohjeet joko painetussa tai digitaalisessa muodossa. Lampan viittaa tuotetietoihin tai tuotteen valmistajaan lisätietojen saamiseksi.



IKÄRAJAT

Solmimme sopimuksia vain täysi-ikäisten henkilöiden kanssa tai alaikäisten kanssa tapauksissa, joissa alaikäisellä on oikeushenkilönä toimivan huoltajan suostumus.

 

TAKUU

Tavoitteenamme on tarjota asiakkaille turvallinen verkkokauppa. Siksi myönnämme kattavat takuuehdot.

Takuu koskee toimintavirheitä, joita esiintyy takuukauden aikana. Takuu ei koske virheitä, jotka syntyvät tuotteen itse tehdyn toiminnan tai ulkoasun muutoksen yhteydessä tai sen jälkeen. Tällaisia käsittelyitä ovat esimerkiksi rakenteen muuttaminen, muunnelmat ja tuotteen muut muutokset.

Myönnämme useimmille valikoimamme tuotteille 2 vuoden takuun. Meidän on tutkittava tuote ennen takuukorjauksen tai -vaihdon hyväksymistä. Suosittelemme, että otat aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme auttaa parhaalla mahdollisella tavalla.


REKLAMAATIO

Tuotevirheen reklamaation yhteydessä voimme tarjota tukea korjauksen, hinnan vähennyksen, korvaavan tuotteen tai tilauksen perumisen muodossa. Reklamaatioon liittyvä maksunpalautus suoritetaan kohtuullisessa ajassa ilman tarpeettomia viivästyksiä. Ylläpidämme keskusteluyhteyttä asiakkaaseen asian käsittelyn aikana, jotta asiakas voi olla varma verkkokauppamme turvallisuudesta.

Jos huomaat tuotteessamme virheen, voit tehdä reklamaation. Reklamaatiosta on ilmoitettava mahdollisimman pian virheen huomaamisen jälkeen. Kaksi kuukautta katsotaan kohtuulliseksi ajaksi vaurion/vian havaitsemiseen. Ota yhteyttä suoraan asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa: kontakt@lampan.se tai soita +46 522 866 86. Korvaamme aina mahdolliset lähetyskulut.


KULJETUSVAURIOT JA VIRHEELLISET TOIMITUKSET

Jos toimitettu tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, suosittelemme ilmoittamaan siitä asiakaspalveluumme. Jotta voimme tehdä reklamaation kuljetusvauriosta, meidän on ilmoitettava siitä postipalveluun 1–3 päivän kuluessa. Siksi pyydämme ilmoittamaan vauriosta kyseisen ajan kuluessa. Hoidamme uuden toimituksen veloituksetta, jotta asiakas saa virheettömän tuotteen. Jos kuljetusvaurio näkyy ulkopakkauksessa, on tärkeää, että siitä mainitaan paketin vastaanottamisen yhteydessä. Postipalveluun tehtävän reklamaation oikean käsittelyn varmistamiseksi asiakkaan on säästettävä pakkaus, osoitekortti ja mahdollinen pakkauslava, joka toimitettiin kuljetuksen aikana vaurioituneen lähetyksen mukana.

Jos tilaus on pakattu virheellisesti, suosittelemme ilmoittamaan siitä asiakaspalveluumme mahdollisimman nopeasti. Uusi virheetön toimitus lähetetään asiakkaalle välittömästi ilman lisäkustannuksia.


YLIVOIMAISET ESTEET

Lampan i Uddevalla AB ei ole vastuussa vahingosta tai myöhästymisestä, jonka syynä on säädös, viranomaistoiminta, liikekannallepano, sota, takavarikointi, valuuttarajoitus, järjestelmävirhe, virhe tai aliurakoitsijoiden toimitusten rajoitukset, lakko, työsulku, boikotti, saarto tai muu vastaava tilanne, joka muuten estää tai vaikeuttaa Lampanin toimintaa siinä määrin, että toiminta ei ole mahdollista muuten kuin epätavallisen suurella kustannuksella.


EUROOPAN KOMISSION RIIDANRATKAISU

EU:n lainsäädäntö edellyttää, että kaikki verkkokaupat tarjoavat linkin Euroopan komission verkkofoorumiin, joka koskee riidanratkaisua: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Pyrimme ratkaisemaan mahdolliset ongelmat suoraan asiakkaidemme kanssa (kontakt@lampan.se).


 

PERUUTTAMISOIKEUS

Kuluttajalla on tavallisesti 14 päivän peruuttamisoikeus, mutta tarjoamme 30 päivän peruuttamisoikeuden tilauksen vastaanottamisen ajankohdasta. 

Sinulla on oikeus avata pakkaus veloituksetta ja tarkistaa, että tuote toimii. Kuluttajana olet kuitenkin vastuussa tuotteiden ja alkuperäispakkausten mahdollisesta arvon alenemisesta, jos niitä käsitellään tarpeettoman paljon tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan vahvistamiseksi. 

Sovimme mahdollisesta peruuttamisoikeudesta suoraan asiakkaidemme kanssa (kontakt@lampan.se). 

Palautuksen yhteydessä suosittelemme asiakasta käyttämään kuljetuspakkausta, joka antaa lisää suojaa. Jos toimituksen osia puuttuu tai vahinkoja esiintyy, pidätämme oikeuden veloittaa maksu, joka vastaa tuotteen palauttamista toimintakuntoon. Lampan ei tee tällaista vähennystä, jos tuote palautetaan kohtuullisen muuttumattomassa kunnossa. 

Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja mahdollisessa alkuperäispakkauksessaan. Etikettien on oltava paikoillaan. 

Jos haluat käyttää peruuttamisoikeutta, pyydämme ilmoittamaan siitä mahdollisimman nopeasti sen jälkeen, kun olet päättänyt peruuttaa ostoksen. Lähetä tilaus takaisin mukana toimitettavan palautusetiketin kanssa. Huomaa, että olet vastuussa, jos palautettava tuote vaurioituu kuljetuksen aikana. Muista varmistaa, että tuote on pakattu hyvin. Alkuperäinen tuotepakkaus, jossa on erikoisvalmistettu sisäpakkaus, auttaa tuotetta pysymään paikoillaan kuljetuksen aikana. 

Kuinka palautan tuotteen? Täytä lähetysluettelon takana oleva palautuslomake ja lähetä se tuotepalautuksen mukana. Palautuslomakkeessa on lisää toimintaohjeita. Palauttamisoikeutta käyttävä asiakas vastaa 99 SEK:n palautuskuluista. Muut kustannukset, kuten tuotteen hinta ja alkuperäinen toimitusmaksu hyvitetään asiakkaalle. Lampan ei lunasta pakettia postiennakkoa vastaan. Suosittelemme palauttamaan lähetyksen siten, että se toimitetaan palautusosoitteeseemme. Lampan ei voi lunastaa pakettia asiamiespostin noutopisteestä.

Palautusosoite:
Lampan.se
Norgårdsvägen 3
451 75 Uddevalla

Voit ladata palautuslomakkeen myös napsauttamalla tätä linkkiä.

 

MAKSUN PALAUTUS/HYVITYS

Maksu on palautettava/hyvitettävä 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on ilmoittanut meille haluavansa käyttää peruuttamisoikeuttaan. Jos tuote ei ole välittömästi hallussamme, palautamme maksun heti, kun tuote saapuu meille tai kun asiakas voi todistaa, että tuote on palautettu. Kumpi tahansa ensimmäisenä tapahtunut oikeuttaa maksun palautukseen. Maksu voidaan palauttaa vain kortille, joka on myönnetty suomalaiselle pankkitilille Suomessa.. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja ehtinyt maksaa summan, soita Klarna-asiakaspalveluun 09 4259 9771 maksun palautusta varten.


TOIMITUSTIEDOT

Lähetämme tilaukset PostNord-palvelun avulla RuotsiinTanskaan ja Suomeen. Kaikki Norjaan toimitettavat tuotteet lähetetään Bring-palvelun kautta.

”Varastossa”-merkittyjen tuotteiden toimitusaika on 2–5 työpäivää. Jos tuotetta ei ole varastossa ja se on tilattava toimittajalta, toimitusaika on 7–15 työpäivää. Ilmoitamme viivästyneestä toimituksesta asiakkaalle aina viipymättä joko sähköpostilla tai tekstiviestillä. Asiakkaalla on tällaisessa tapauksessa luonnollisesti oikeus peruuttaa tilaus tai muuttaa tilausta. Jos emme voi toimittaa tilausta kohtuullisessa ajassa ja jos toimitusaika on merkittävä, asiakkaalla on oikeus perua tilaus.

Jos jonkin tilatun tuotteen toimitusaika on huomattavasti muiden tilattujen tuotteiden toimitusaikaa pidempi, tilaus voidaan jakaa tietyissä tapauksissa erillisiin toimituksiin. Asiakkaan ei tarvitse koskaan maksaa enempää kuin alkuperäinen toimitusmaksu.

Olemme vastuussa lähettämiemme tuotteiden kuljetuksesta, joten korvaamme kuljetuksen aikana vaurioituneen tuotteen tai kadonneen lähetyksen veloituksetta. Jos asiakas palauttaa tuotteen meille, asiakas on vastuussa tuotteen kuljetuksen riskeistä.

Veloitamme asiakkaalta lunastamattomasta paketista 10 euroa, joka kattaa kuljetuskulut, pakkauksen ja käsittelyn. Muista noutaa tilauksesi 14 päivän kuluessa siitä, kun tilauksesi on saapunut noutopisteeseen.

 

Käytämme seuraavia toimitustapoja:

PostNord-toimipiste – Tilauksesi toimitetaan lähimpään noutopisteeseen. Saat ilmoituksen ensin sähköpostilla ja sitten tekstiviestillä. Noutamattomasta paketista lähetään muistutuskirje kotiosoitteeseesi. Suosittelemme matkapuhelinnumeron antamista tilauksen yhteydessä tekstiviesti-ilmoituksia ja mahdollisimman nopeaa toimitusta varten. Paketin lunastaminen edellyttää voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen esittämistä. Postipaketti säilytetään noutopisteessä 14 päivää saapumispäivästä.

PostNord-kotiinkuljetus – Tilaus toimitetaan kotiisi arkipäivänä joko päivällä (klo 8–17) tai illalla (klo 17–21). Ajankohdat voivat vaihdella alueittain. Saat lisää tietoa soittamalla PostNord-asiakaspalvelunumeroon 020 690 399. PostNord lähettää sinulle tekstiviestin, kun paketti on saapunut lähimpään käsittelypisteeseen. Tekstiviestissä on tietoa valinnaisista toimitusajoista. Varaa toimitusaika vastaamalla tekstiviestiin. Siksi on tärkeää, että ilmoitat meille voimassa olevan matkapuhelinnumeron. Jos et ole paikalla varattuna toimitusaikana, sovi uusi toimitusaika soittamalla PostNord-asiakaspalvelunumeroon 020 690 399. Tällaisessa tapauksessa PostNord saa oikeuden veloittaa aiheutuneet kulut asiakkaalta. Katso yksityiskohtaiset ehdot osoitteesta postnord.fi.

PostNord-kirje/-tavarakirje – Pienikokoiset ja kevyet tilaukset. Voidaan käyttää kaikilla maksutavoilla. Tilauksesi toimitetaan suoraan postilaatikkoosi. Jos lähetys on liian iso, postinkantaja soittaa joko sinulle tai jättää ilmoituksen, jolla voit noit noutaa toimituksen lähimmästä noutopisteestä.

Postipalvelun kotiinkuljetuslava – Painavat ja isot tilaukset toimitetaan lavalla, joka kuljetetaan katutasoon arkipäivänä klo 9.30–11.30 tai klo 13.30–15.30. Postipalvelu ottaa sinuun yhteyttä ja ilmoittaa sopivan toimituspäivän ja arvioidun ajankohdan. Siksi on tärkeää, että ilmoitat asianmukaisen puhelinnumeron, josta postipalvelu tavoittaa sinut päivällä. Jos et ole paikalla varattuna toimitusaikana, sovi uusi toimitusaika soittamalla postipalvelun asiakaspalvelunumeroon 020 690 399. Tällaisessa tapauksessa postipalvelulla on oikeus veloittaa aiheutuneet kulut asiakkaalta. Katso yksityiskohtaiset ehdot osoitteesta postnord.fi.

Kun paketti on lähtenyt varastostamme, saat tekstiviestillä tai sähköpostilla linkin, jonka kautta voit valita toimituspaikan ja -ajan. Toimitusaika on 1–5 työpäivää, ja voit valita itse päivän, joka ei kuitenkaan voi olla toimitusajan viidettä päivää myöhemmin. Jos tilausta ei ole mahdollista toimittaa toimitushetkellä tai jos et ole valinnut paikkaa, tilaus jätetään lähimpään PostNord-noutopisteeseen. Saat ilmoituksen, kun paketti on noudettavissa.

PostNord-yrityspaketti – Toimitetaan rekisteröityyn yritysosoitteeseen arkipäivänä klo 8–17. Ennakkoilmoitusta ei lähetetä. Jos ketään ei ole vastaanottamassa toimitusta, osoitteeseen jätetään ilmoitus, jonka jälkeen lähetys on noudettavissa postipalvelun yritys- tai tavaraliikenteen noutopisteestä.


 

HINNAT JA MAKSUTAVAT

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina, ja ne sisältävät arvonlisäveron (25 %). Mahdollinen toimitusmaksu ilmenee tilauksen maksamisen yhteydessä. Varaamme oikeuden muuttaa hintoja, jos olosuhteet muuttuvat meistä riippumattomista syistä. Olosuhteet voivat koskea esimerkiksi arvonlisäveroa, valuuttaa, maksuja, valmisteveroja ja/tai epätavallisen suuria ostohintojen muutoksia. Varaamme oikeuden verkkosivustomme hintavirheisiin. Lampan i Uddevalla AB varaa oikeuden purkaa tilaukset, joissa on selkeästi virheellisesti hinnoiteltuja tuotteita.


MAKSUTAVAN VALINTA

Valitse maksutapojemme joukosta sinulle parhaiten sopiva vaihtoehto. Yhteistyökumppanimme Klarna käsittelee seuraavat maksutavat:

  • Visa- ja Mastercard-korttimaksu
    • Klarna-lasku
    • Kampanjalasku (pidennetty maksuaika, maksu 29 SEK)
    • Klarna-osamaksu (Klarna-tili)
    • Handelsbanken-, Nordea-, SEB- ja Swedbank-suoramaksu.


Klarna hallinnoi kaikki maksumme. Soita Klarna-asiakaspalvelunumeroon 09 4259 9771, jos tarvitset lisää tietoa tai haluat siirtää eräpäivää myöhemmäksi. Voit siirtää eräpäivää myöhemmäksi veloituksetta seuraavasti:


  1. Kirjaudu sisään ”Oma Klarna”-palveluun osoitteessa Klarna.fi.
    b. Ota yhteyttä soittamalla Klarna-asiakaspalveluun 09 4259 9771 tai käymällä osoitteessa Klarna.fi.
    c. Soita asiakaspalvelunumeroomme +46 522 866 86 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen kontakt@lampan.se.


Korttimaksu

Voit maksaa verkossa VISA- tai Mastercard-kortilla. Toimimme yhteistyössä vain tunnettujen kortti- ja laskumaksujen palveluntoimittajien kanssa (Klarna ja DIBS), jotka täyttävät PCI DSS ‑vaatimukset ja noudattavat kaikkia verkkomaksujen turvallisuuteen ja henkilötietojen käsittelyyn liittyviä vaatimuksia. Emme tallenna korttitietoja, ja asiakkaiden kaikki tiedot salataan.


LUOTTAMUKSELLISUUS, HENKILÖTIEDOT JA MARKKINOINTI

Verkkokauppamme asiakkaiden ilmoittamia henkilötietoja ovat esimerkiksi nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja tietyissä tapauksissa myös henkilötunnus. Tarvitsemme näitä tietoja tilausten toimittamiseen ja takuuasioiden käsittelyyn. Henkilötunnusta käytetään tarvittaessa luottotietojen käsittelyyn.


Henkilötietojen käsittelystä vastaa Lampan i Uddevalla AB, 556686-9888, Norgårdsvägen 3, 451 75 UDDEVALLA Ruotsin henkilötietolain (1998:204) mukaisesti. Tietojen (sisältäen tarvittaessa myös henkilötunnuksen) käsittelyn suorittaa joko Lampan i Uddevalla tai jokin yhteistyökumppaneistamme. Tietojen käsittelyn tarkoituksena on toimittaa palveluita asiakkaillemme ja tiedottaa tarjouksista. Henkilötietoja käytetään myös markkinointiin perustuviin mainonta- ja asiakasanalyyseihin, menetelmien ja liiketoiminnan kehittämiseen sekä lakisääteisten vaatimusten noudattamiseen.


Hyväksymällä tilausehtomme annat meille luvan ottaa sinuun yhteyttä markkinointitarkoituksessa. Mahdollisia yhteydenottotapoja ovat sähköposti, tekstiviesti, postitoimitus ja muut tavat. Lampanin tavoitteena on tarjota asiakkaille yhä parempia ja henkilökohtaisempia tarjouksia. Siksi voimme käyttää markkinoinnin perustana tiettyjä kriteerejä, kuten ostoksen koko, ostotiheys, tietyn valikoiman tai tuotteen osto ja tietyn myyntikanavan ostokset. Voimme myös täydentää asiakastietoja hyvää asiakaspalvelun tarjoamiseksi. Jotta voimme ylläpitää hyvää asiakaspalvelutasoa, tallennamme kaiken asiakasviestinnän. Asiakkailla on oikeus nähdä tietonsa pyydettäessä. Jos tiedot osoittautuvat virheellisiksi, puutteellisiksi tai muuten merkityksettömiksi, tietojen oikaisu on meidän vastuullamme. Asiakkailla on oikeus kieltää tietojensa käyttö markkinointitarkoituksiin, jolloin Lampan noudattaa niin kutsuttua markkinointikieltoa.


Markkinointikiellosta ilmoitetaan soittamalla asiakaspalvelunumeroon +46 522 866 86 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kontakt@lampan.se.


MUUT TIEDOT

Lampan.fi-sivuston linkit saattavat johtaa palvelimen ulkopuolisiin osoitteisiin. Lampan ei hallitse linkitettyjä verkkosivustoja, eikä Lampan vastaa tällaisten verkkosivustojen sisällöstä millään tavalla.


Yrityksemme päätoimipaikka, myymälä ja varasto sijaitsevat Uddevallassa osoitteessa

 

Lampan i Uddevalla AB
Norgårdsvägen 3
SE-451 75 Uddevalla
SWEDEN

Olemme Svensk Handel ‑järjestön jäsen. Meillä on myös Trygg E-handel- ja Certifierad E-handel ‑sertifikaatit, joiden kattavat kauppaehdot turvaavat asiakkaitamme.

 

Sulje